Въпросът е: „Необходимо ли е препрограмиране на DSG DQ250?“
- октомври 1, 2018
Голяма част от тунерите разкриват, че е необходима промяна на DSG софтуера, което води до объркване за всички. Тунинговата сцена страда от пълна липса на познания по DSG скоростна кутия. Дори 20-годишен опит в настройването на двигателя не казва нищо за познаването на някой от DSG.
Това е (или е) тенденция да се преодолеят проблемите, ограничаващи DSG, като се използват някои „трикове“, когато се променя софтуера на двигателя. Трикове за двигателя ECU, за да игнорират командите на CAN-BUS от DSG към ECU. Пример за такива игнориращи команди за DSG е: „по-нисък въртящ момент на двигателя до 100Nm, поради проблеми с прегряването“. Игнорирането на тази команда ще доведе до повреда на скоростната кутия.
DQ250 се използва при двигатели с максимална мощност 350Nm-380Nm. Фабричния софтуер за DSG има вградени ограничители на въртящия момент. „Но може ли да понесе DSG-то повече въртящ момент?“ Това е най-чуваният въпрос.
Параметрите на DSG просто не са програмирани за стойности над 350Nm-380Nm, така че когато двигателят има 400+ Nm, могат да възникнат проблеми.
Софтуер на двигателя:
Освен добрия софтуер DSG, софтуерът на двигателя се нуждае и от специални модификации. Двигателят и DSG комуникира над 8 can.bus канала. 99% от всички тунери на двигателя не познават специфичните нужди. Ето защо ние силно препоръчваме да закупите нашия софтуер за двигатели и софтуера DSG като пакет.
Моля, прочетете внимателно:
Когато двигателят и софтуерът на DSG не са напълно хармонични, може да се стигне до приплъзване на съединителя и груби превключвания. И не на последно място, съединителят ще се износва от 6 до 24 месеца по-бързо. Отново: Това няма нищо общо с качеството и опита на калибратора на двигателя, за да може функцията DSG да функционира правилно, софтуерът на двигателя се нуждае от доста сложни модификации, особено когато превишава фабричните софтуерни параметри на ограничените от 410Nm.
ПЪРВИ ИЗБОР: Запазване на фабрична гаранция
Настройката на софтуера на двигателя може да навреди на фабричната гаранция чрез автоматично откриване при диагностичният тест при Volgswagen/Audi (VAS/ODIS). Софтуерът за настройка на DSG не оказва влияние върху гаранцията. Въпреки това е по-добре да избягвате проблеми. Ето защо предлагаме нашия софтуер в 3 режима: направете своят избор.
1) Stealth (невидим за VAS тестер)
2) Не се актуализира във времето
3) Ясно видими, с марка TVS Engineering
ВТОРИ ИЗБОР: Модификации на двигателя
Кажете ни какъв е двигателят и коя марката/бранд Chip tuning използвате.
Пример: TVS / APR / REVO или друга марка за настройка.
Кажете ни как се използва двигателя или турбо ъпгрейд. Предлагаме предварително избрани версии на софтуера за някои актуализации. За потребители на APR ние доставяме с променени DSG програми, за да преодолеем някои проблеми на техния софтуер на двигателя. След това DSG работи перфектно със стандартните (турбо) подобрения, доставени от APR.
ТРЕТИ ИЗБОР: изберете етап
Моля, внимавайте при избора на желания от вас пакет.
Подобренията за управляемост са за ненастроени (сток) автомобили. Другите етапи са за (чип тунинг/ремап) настроени автомобили. Stage 2+ е най-често продаваният от нас софтуер. Той включва ъпгрейд за управление и модификация, необходими за тунинга на двигателя. Етап II+, III, IV включва ъпгрейд и Drivability.
Също така ни кажете максималните обороти в D, S, M режими, които бихте предпочели (но по-добре нека ние да го изберем).
В DSG файлове от Stage 3 и 4, можете да добавите и специални опции, като активиране на контрола за стартиране „Launch Control“.
1. „Управляемост“ ъпгрейд (Driveability)
2. Stage 1 до 410Nm
3. Stage 2 до 500Nm
4. Stage 2+ до 500Nm + „Управляемост“ (Driveability)
5. Stage 3 до 600Nm + „Управляемост“ (Driveability)
6. Stage 4 + „Управляемост“ (Driveability) и задължителна смяна на съединител с TVS Race clutch